יום העיון של חטיבת האומנות החזותית: "אבהות בטיפול"

 סמינר הקיבוצים קמפוס נמיר אולם 70

 רחוב דרך נמיר 149 ת"א

אבהות בטיפול

קישור להרשמה 

 תכנית היום:

 09:00 - 08:30    -  התכנסות

  09:30  -  09:00     -  דברי ברכה ראשת י.ה.ת  - תמי ירמיהו

 -        יור' חטיבת האמנות החזותית – ענת ליבן

 9:30-10:15 גברים וטיפול הילכו השנים יחדיו?

 עד כמה אנחנו מכירים את סיפורם של הגברים בחברה הישראלית? מקובל לומר שגברים מתנגדים לטיפול, האם זה נכון?  איך מתאימים את העולם הטיפולי לצרכיהם הייחודים של גברים. איזה מודלים וטכניקות יעילים בעבודה טיפולית עם בנים ובני נוער.

 תמיר אשמן (msw) , מטפל ומרצה ללימודי גברים בבית ספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב.

  11:00- 10:15  אבא שלי גם יתלכלך?  

 ההרצאה תדון ביחסי אבות ובנים, על מאפייניהם הייחודיים, כפי שהם מתבטאים בטיפול באמנות. בעבודתי לאורך השנים נוכחתי לראות שאבות נפקדים, לעתים קרובות מדי, מחיי ילדיהם. דבר זה מתרחש עקב נורמות חברתיות שרואות עדיין את תפקיד הגבר כמפרנס העיקרי ותפקיד האישה כמגדלת העיקרית של הילדים. לעתים ההורים ערים ליחסי הכוחות שהשתרשו בבית ובפעמים אחרות הם אינם מבחינים במצב זה, ומגיעים לטיפול עקב קושי מוצהר אחר. לנושא סבוך זה מצטרפים מספר גורמים, חלקם סמויים וחלקם גלויים. ההרצאה תציף סוגיות ביחס לנושא דרך וינייטות מטיפולים באבות ובנים וחיבורים לתולדות האמנות.

  יוני שור -  הוא מטפל באמנות ואמן, מדריך בכיר ומורה במכללה האקדמית לחברה ואמנויות. מפתח מודלים לעבודה ולאבחון בטיפול באמנות ומדגיש בגישתו את מקומו של התהליך האמנותי כתהליך מרפא.   [email protected] 054- 4603274   

 11:30 -  11:00 -  הפסקת אוכל

 13:30- 11:30  - הרצאות המליאה

  11:30-12:30- אלוהים, ליוס והריאליסט באים להדרכת הורים

 כיצד מיתוסים אגדות וארכיטיפים נכנסים לחדר הטיפול כשמדובר באבות? האם אנו יכולים בכלל לראות אבות שלא דרך המיתוסים? כיצד הם יכולים לסייע לטיפול וממה אנו צריכים להיזהר? בהרצאה נתבונן על מיתוסים ודימויים על אבהות וקשר אב-ילד, ונבחן סוגיות של השלכה והעברה נגדית. 

  יואב כהן-מנור -  ביבליותרפיסט. עובד במשרד החינוך ובקליניקה פרטית

  13:30 -  12:30  מלב אל לב - מגבר אל גבר

 בגיל ההתבגרות בנים עסוקים בגיבוש הזהות הגברית שלהם, דווקא בשלב זה הם זקוקים לרוב לדמות גברית משמעותית. המפגש  עם מטפל גבר מאפשר שפה משותפת של "גברים" , ומצד שני מזמן קשר משמעותי שיכול להרחיב ולהגמיש את מושג הגבריות.  הטיפול באומנות כאשר הוא מותאם לצרכיהם של המתבגרים "להרגיש גברים" , יכול לאפשר תהליך טיפולי משמעותי.

 יהודה רודרמן - מטפל באומנות 8 שנים עם נערים מתבגרים, בתיכון אמי'"ת

  סדנאות (מתקיימות במקביל להרצאות המליאה באולם 70):

 סדנה 1 - ואיפה אבא? 

 תצלומי המשפחה הישנים שלנו, כל עוד הם כאן, הם מקור בלתי נדלה לעבודה טיפולית. הם מעוררים זיכרונות, עוזרים לזהות דפוסים משפחתיים, לבטא רגש ומשאלה לשינוי. בסדנה נשתמש בתצלומי ילדות ובתצלומי משפחה דמיוניים כדי לשוב ולהתבונן על מקומו של אבא בחיינו.  המשתתפים יתבקשו להביא 3 תצלומי משפחה, תצלומים של משפחות אחרות, חמרי קולאז' אישיים כמו: מפות, מסמכים, ניירות מגוונים.

 אמירה אור -  פסיכולוגית ומדריכה בטיפול באומנות, משתמשת בצילום בעבודתי הטיפולית.

 סדנא 2 -   סודות וסיפורי ילדות – סלינה רוזנבלום לפלמן

 בסדנא תוצג התערבות טיפולית באמצעות אומנות תוך שימוש במושגים של תיאוריות פסיכואנליטיות והתיאוריה הנרטיבית . נשתמש בחומרי יצירה שונים שבאמצעותם נסייע לילדים שעברו טראומה לעבד ולהבנות סיפור חיים קוהרנטי עם רצף משמעותי ומובן עבורם בליווי ההורים. 

 סלינה רוזנבלום לפלמן - תרפיסטית באמצעות אומנות ומדריכה במשרד החינוך, משלבת בעבודתה מס' גישות נרטיבית          ו CPP.  עובדת עם ילדים ומשפחות אומנה.

 סדנא 3 -  אבא שלי גם יתלכלך?  - יוני שור

 סדנאת פיסול בעץ ובקרטון שבה יעבדו המשתתפים בזוגות, על מנת ליצור פסלים משותפים בחומרים המצריכים עבודה פיסית מאומצת, ושמחייבים שיתוף פעולה.

יוני שור - הוא מטפל באמנות ואמן, מדריך בכיר ומורה במכללה האקדמית לחברה ואמנויות. מפתח מודלים לעבודה ולאבחון בטיפול באמנות ומדגיש בגישתו את מקומו של התהליך האמנותי כתהליך מרפא. [email protected] 054- 4603274

סדנא 4 - הורות להטבית - איתן גילור 

המפגש הקליני עם משפחות בהן הורים הומואים ולסביות מצריך היכרות עם הקשיים שמערימה המציאות בדרך אל ההורות כמו גם היכרות עם הקונפליקטים הפנימיים שמלווים את תהליך. גם לאחר הלידה מתגלים היבטים ייחודיים בהורות במשפחה החדשה. הסדנה תעסוק בעבודה טיפולית עם זוגות מאותו מין וילדיהם באמצעות הרצאה ויצירה. בסדנה תתאפשר עבודה יצירתית בזוגות תוך ברור השונות הייחודית של כל משפחה והרגישות התרבותית שהיא דורשת.

  איתן גילור מילר – מטפל באמצעות אמנות מזה 9 שנים, ומדריך. עובד עם מבוגרים, נוער, ילדים והוריהם במרפאת ברה"נ וקליניקה פרטית.

  14:00 -  13:30  - סיכום ופרידה.

 דמי הרשמה: חברי י.ה.ת: 80 ₪     סטודנטים: 50 ₪     אורחים: 100 ₪

 

הרשמה ליום העיון: