נעים להכיר - סגנית יו"ר יה"ת, אפרת ורדי

הפעם נארח את אפרת ורדי, מטפלת באמצעות אמנות מזה 15 שנים, עובדת במערכת החינוך מגילאי גן ועד י"ב ובקליניקה פרטית בירושלים. בעלת תואר ראשון ושני בתולדות האמנות מהאוניברסיטה העברית, ותעודת מטפל והשלמה לתואר שני בדוד ילין .מטפלתCBT , מטפלת דיאדית ומדריכה מוסמכת ביה"ת.

הי אפרת! ספרי לנו קצת על העשיה שלך ביה"ת?

מפברואר 2020 אני מכהנת כסגנית יו"ר האחראית על הפיתוח המקצועי ביה"ת – פרסומים, ימי עיון וכנסים, ובעיקר על אקדמיה"ת – מאגר הקורסים של יה"ת המהווים פלטפורמה להתמקצעות ולהעשרה מקצועית.

הרחבת הפעילות באקדמיה"ת בה הצלחנו בחצי השנה האחרונה להגדיל את מספר הקורסים מ-4 ליותר מ-15. ציבור המטפלים הלוקחים חלק הן בהוראה והן בלימוד התרחב וגדל והתעשר. אקדמיה"ת מציעה היום קורסים בחטיבות השונות, למטפלים ותיקים וחדשים, בהדרכות ובנושאי רוחב.

חלק מארגוני המטפלים בחו"ל דורשים למידה והתמקצעות מתמשכת ואנו באקדמיה"ת עושים מאמצים שהקורסים שלנו יוכרו על ידי ארגונים אלה ובכך אנו מעניקים למטפלים הכרה ואפשרויות קידום.

איך הגעת להיות פעילה בארגון?

אני חברה ביה"ת מאז לימודי, אך  במשך שנים רבות הסתפקתי בתשלום דמי החבר ומעקב מרפרף על הנעשה. בשנים האחרונות התרשמתי מהשינוי המבורך שמתחולל ביה"ת, התנופה, ההתחדשות, המאמץ להתקנת המקצוע בחוק וכו' ולכן כשפנו אלי בבקשה להצטרף לעשייה – נרתמתי בשמחה. אני גאה באמון שקיבלתי ובאחריות לה אני שותפה להרחבת הפעילות בארגון, ולהעלאת המודעות בציבור למקצוע ולעושים במלאכה.

כמטפלת באמצעות אמנויות אני רואה את הדרך שהמקצוע שלנו עשה במהלך השנים. אם בתחילת הדרך המערכת לא הבינה מהו טיפול באמצעות אמנויות – חוג? שיעור באמנות פרטני? מילוי מקום? כיף? הרי היום אני רואה הבנה והערכה למקצוע, אם כי יש עוד מה לשפר ולתקן. 

עם אלו קשיים את מתמודדת כפעילה בארגון?

הגידול המשמעותי בנפח העבודה גוזל מטבע הדברים הרבה זמן וכמתנדבת לא תמיד קל לתמרן בין הדרישות השונות, אך הקושי הגדול ביותר הוא להמשיך ולהרחיב את ההיצע מבלי לוותר על הרמה והאיכות של הקורסים.

יחד עם זה, אני מרגישה כבוד וסיפוק מלהיות חלק מתהליך משמעותי כל כך שתורם להתמקצעות של המטפלים ובכך מקדם את המקצוע.

מה לדעתך צריך להיות הדבר הבא שהארגון יעשה?

אני שותפה לוועדת 'תו התקן' שמקדמת את מיצוב יה"ת כסמכות ייחודית הבוחנת את ההכשרה של המטפלים באמנויות ומעניקה תעודה המכירה בעמידה בקריטריונים שהגדירו הרשויות. כל מי שמשלם/ת עכשיו דמי חבר לקראת 2021 מקבל/ת עם תעודת החבר גם תעודת 'תו תקן' אותה י/תוכל להציג למטופלים ובראיונות עבודה. אני מאמינה כי תפקידו של יה"ת  הוא להמשיך את העשייה ובכך  לקדם את המקצוע שלנו, את המודעות אליו, לחזק את המטפלים  ולעמוד על זכויותיהם, כך שכל  מטפל/ת באמצעות אמנויות י/תהיה מודע/ת לקיומו של יה"ת ולחשיבות להיות חבר משלם ופעיל באגודה. רק כך נוכל לקדם ולחזק את המקצוע שלנו.

 

רוצים לשמוע עוד על הקורסים של אקדמיה"ת? תוכלו לקרוא עוד כאן