נעים להכיר - ד"ר יפית איתן

היום נארח את ד"ר יפית איתן, מטפלת באמנויות ופעילה ביה"ת מזה שנים רבות במגוון תחומים.

שלום יפית, ספרי לנו קצת על עצמך!

הי! אני נשואה ואמא לשלושה בנים נינג'ות. בוגרת לימודי פסיכולוגיה (BA), ביבליותרפיה, תרפיה באומנות (MA), פסיכותרפיה דינמית ממוקדת, הדרכת הורים, עבודה סוציאלית קליני - עם התמחות בטראומה (MA) ודוקטור בעבודה סוציאלית (PHD).

אני מנהלת את הטיפול באמצעות אומנויות במרפאות קהילתיות לבריאות הנפש של הציבור החרדי, אני ראש לימודי שדה במכללת מבח"ר (אוניברסיטת חיפה), ובעלת קליניקה פרטית. ביה"ת אני ראש חטיבת הביבליותרפיה משנת 2012, ראש  ועדת רישום ומעבר של חטיבת הביבליותרפיה, חברה בועדת בריאות הנפש ביה"ת, וחברה במועצה העליונה כנציגת האגודה.

איך הגעת להיות פעילה בארגון? 

כל הדרך היה לי ברור שהארגון והאידיאולוגיה שלו קרובים לליבי, וכשהגעתי למעמד מדריך והתאפשר לי, הוצע לי (על ידי מזל לוי, אז סגנית יו"ר יה"ת) לגשת לתפקיד ראש חטיבת הביבליותרפיה. הגשתי מועמדות, נבחרתי ומאז הכל היסטוריה..

מהרגע שסיימתי את לימודי הביבליותרפיה הייתי חברה ביה"ת עברתי את השלבים בהתפתחות המקצועית שלי כמטפלת בהתאם לדרישות האגודה עד למעמד מדריך.  

ספרי על משהו שהיה לך משמעותי ולקחת בו חלק במהלך פעילותך בארגון.

הכל, כל דבר שנעשה בשירות הארגון הוא משמעותי, כולנו כאן מתנדבים שקהילת המטפלים באמצעות אומנויות יקרה להם, וכל רצוננו הוא לשמור ולקדם את המקצוע והמקצועיות של המטפלים.

אחד מתפקידי ביה"ת הוא ייצוג האגודה במועצה העליונה. זה גוף שהוקם בשנת 2014, ושמטרתו להגדיר ולהוביל מדיניות ותפיסה מקצועית אחידה לטיפול באמצעות אומנויות. המועצה העליונה מחברת בין כל הגורמים המובילים את המקצוע בארץ: ראשי כל תכניות ההכשרה המוכרות, נציגי יה"ת ואיגוד הפסיכודרמה,  ונציגי מעסיקים מרכזיים כמו: מדריכות ארציות במשרד החינוך, מדריכה ארצית בעמותה לילדים בסיכון. תחושת האחריות והמחויבות למקצוע של כל התכניות מרגשת ממש, והדיונים הנערכים במפגשים המתקיימים פעמיים בשנה הם מעוררים ומשמעותיים להבנייה המשותפת והאחידה של "מיהו מטפל באמצעות אומנויות", הלמידה האקדמית וההכשרה הנדרשת, במטרה לגדל דור ראוי של מטפלים בתחום. הקמת המועצה אפשרה לרכז את ההשפעה של כל הגופים השונים יחד ולהגדיל את כוחה אל מול האקדמיה ומוסדות המדינה.

עם אלו קשיים את מתמודדת כפעילה בארגון?

אתגרים רבים לנו כארגון, אחד מהם הוא לעורר את הרלוונטיות של הארגון אצל המטפלים באמצעות אומנויות, ולחדד שזהו הארגון היחיד בישראל המייצג את העוסקים בטיפול באמצעות אומנויות, וככזה היחיד המיצג את כלל המטפלים בנושא קידום מעמד המקצוע כחלק ממקצועות בריאות הנפש במשרד הבריאות.

מה את מרגישה שאת מקבלת מהארגון?

אני מקבלת בית, בית חם של המטפלים באמצעות אומנויות.

אני מקבלת את תחושת השייכות - הדברים המשותפים לנו ולכלל מקצועות בריאות הנפש, במקביל לדברים שמייחדים אותנו כמטפלים באמצעות אומנויות.

אני מקבלת תחושה של שמירה, שיש מי שדואג לצרכים הבסיסיים שלנו, שיש לנו מי שהוא גב מקצועי בפני מקומות עבודה ומול הכנסת (תהליך החקיקה), שיש מי ששומר על הדרישות האקדמיות והמעשיות של המטפלים בתחום.

אני מקבלת מרחב לגדול בו, הן ברמת הידע - כנסים, ימי עיון, הרצאות וכו', והן ברמת ההתנסות - ביכולת לעבור בין המעמדות הקיימים בארגון.

מה צריך להיות הדבר הבא שהארגון עושה?

הגדלת מספר החברים בארגון תאפשר יותר פעילות וידע מקצועי וגם יותר כוח והשפעה אל מול המוסדות, גם בקידום החוק וגם בקידום תנאי ההעסקה.

אשמח אם תצטרפו אלי.

https://www.yahat.org/template/default.aspx?PageId=8

 

תודה, יפית!