נעים להכיר - מיטל בן גיגי מטפלת ומדריכה אחת ממקימות וועדת התעסוקה ביה"ת

היום נארח את מיטל בן גיגי. מיטל היא אמא לשתי בנות, מטפלת באמצעות אמנות ומדריכה ביה"ת, מיטל היא מהחלוצים שהביאו את יה''ת לפעול גם בתחום תעסוקת המטפלים באמנויות. היא מרכזת את הפעילות בוועדת התעסוקה ומייצגת אותנו בדיוני הכנסת, במפגשים עם בכירים במערכת הבריאות והחינוך. במקביל, מיטל שותפה ליצירת תחושת קהילתיות אצלנו המטפלים דרך הסיוע למטפלים שפונים לוועדת התעסוקה ויצירת מרחבים ממשיים ווירטואליים ולמפגש ולעזרה הדדית של קהילת המטפלים.

איך הגעת להיות פעיל/ה בארגון?

בתחילת ההתפתחות המקצועית שלי הבנתי שטיפול שיחתי לא מתאים לי ולא נותן מענה לתשוקה שהייתה לי והבנתי גם שמילים כשלעצמן אינן מספיקות. אז הפכתי למטפלת באמצעות אומנות מתוך אמונה שזהו מענה טיפולי המכיל בתוכו מרחבים חיוניים לנפש של כל אדם. כבר עם סיום הלימודים הייתה בי הרגשה של בדידות במקצוע שאין לו הכרה והמוניטין שלו מוטל בספק בכל מקום תעסוקה אליו הגעתי. הרגשה של מטפלת סוג ב'. המחאה החברתית של 2011 היתה הזדמנות להשמיע את קולנו. יחד עם קולגה יקרה, מיטל רוט, יצרנו את הקבוצה למען מטפלים באמנויות בפייסבוק, הפגנו יחד, ניהלנו שיח מתמשך עם מוטי מקמורי ז"ל וניסינו להתאגד יחד כדי לייצר שינוי. מאז עבר זמן רב. בזכות פעילות ומוטיבציה של אנשים רבים וטובים הוקמה ביה"ת ועדת התעסוקה ואנחנו ממשיכים לפעול יחד כדי לתת מענה למצוקות ואתגרים בשטח ולקדם את מעמדינו בפני מעסיקים.

ספרי על משהו שהיה לך משמעותי ולקחת בו חלק במהלך פעילותך בארגון.

הקמת ועדת התעסוקה הייתה צעד מאוד משמעותי ששינה את הארגון ותרם לו ולמטפלים תרומה רבה. כמו כן צמחו בתוך ועדת התעסוקה יוזמות רבות שממשיכות להצעיד את הארגון, המקצוע והמטפלים קדימה: ועדת מטפלים עצמאיים, ועדת מטפלים בתחילת הדרך, פורום מקצועות הבריאות ועוד ועוד.

עם אלו קשיים את מתמודדת כפעילה בארגון?

ועדת התעסוקה גדלה מאוד, הפניות הן בנושאים מגוונים, והפעילות של הוועדה בתחומים מגוונים מאד. הכל נעשה בהתנדבות ולעיתים לא פשוט להניע ולקדם מהלכים כאשר לצד העשייה יש גם עבודה ומשפחה.

לעיתים, אני שומעת תלונות מבחוץ על התנהלות הארגון. חלקן תלונות או הערות חשובות שיש להן מקום ועשויות אף לקדם ולהועיל. יחד עם זה, גם רעיון טוב דורש שמישהו יקדם אותו, ולא הרבה מטפלים מוכנים לקחת על עצמם ולהצטרף למאמץ לשנות ולהוביל.

מה את מרגישה שאת מקבלת מהארגון?

אני מרגישה וחושבת שיה"ת הוא גב מקצועי. לומר אני חברה, מדריכה ביה"ת זה מוניטין ויוקרה. בטח כאשר אין הסדרה ורבים אינם מבינים ובצדק, מי הוא מטפל באמצעות אומנות ומה אמורה להיות הכשרתו.

מה לדעתך צריך להיות הדבר הבא שהארגון יעשה?

אני חושבת שיש עשייה רבה וחשובה. המון מטרות ויעדים שהארגון מכוון ופועל לכיוונם. אני חושבת שיש להמשיך ולפעול וכל העת להתבונן פנימה והחוצה כדי לשפר, להשתפר ולקדם.

מיטל, תודה רבה לך ובהצלחה!

רוצים להצטרף לעשיה? שנת הפעילות 2022 החלה וזה הזמן לחדש את החברות שלכם בארגון כדי לתמוך ולקחת חלק. להרשמה לחצו כאן.

 

לחצו כאן להצטרפות ליה"ת