ניב מאירה

טיפול באמצעות פסיכודרמה
אומנויות
נירית, הגלעד 27, נירית
0545404111
אזור הטיפול:
מרכז
שפת הטיפול:
עברית
מגדר:
אישה
מעמד ביה"ת:
חבר
מספר חבר:
9971
מעניק טיפולים מוזלים לסטודנטים

אני מטפלת מוסמכת בכירה באמנויות,. בעלת תואר שני ובוגרת ביה"ס לפסיכותרפיה בתל אביב.

עוסקת בטיפול נפשי 25 שנה. עובדת בקליניקה פרטית בנירית עם בני נוער, ילדים , והוריהם. עבודתי הציבורית הייתה במסגרת חינוכית. בחרתי בשלוב אמנויות מתוך מחשבה כי הבעה דרך יצירה מאפשרת ביטוי נוסף וראשוני,

מעבר למילים. העיבוד המילולי לעיתים מכסה על ראשוניות החוויה  ואילו השימוש באמנות נוגע בתחושה המקורית, אשר נשארה גולמית אוטנטית ורבת עוצמה.

. האמנויות אינן עומדות בפני עצמן אלא משרתות את מי שמגיע לטיפול על מנת למצוא מענה לנפשו. אני מנסה להקל ולמתן תחושות מכבידות של ילדים ובני נוער אשר מתקשים להסתדר עם דרישות הסביבה המשפחתית   והחברה במעגליה הרחבים.

ילדים אשר חוו טראומה, לעיתים לא מודעת, ואינם מצליחים לארגן את עצמיותם באורח מספק ומהנה. ילדים ובני נוער אשר אינם מווסתים ברמה האורגנית והרגשית, וכאלה שמבקשים אוזן קשבת לחיי הנפש הסמויים מין העין ומשפיעים על חיי היומיום שלהם. קונפליקטים, משאלות לב ,כעסים, אכזבות, תנודות במצבי הרוח – הם חלק מהתכנים הנחשפים בטיפול.

אני מתאימה את השימוש באומנות כלשהיא מתוך הכרות עם נטיותיו של המטופל וצרכיו הרגשיים. המפגשים מתבססים על שיחה המתאפשרת באווירה מותאמת אל המטופל. דרכה  יוכל המטופל לזכות לביטוי מלא ללא חשש ממבט סמכותי. אותו מבט הכרוך בתחושת בקורת וחששות אין ספור.

הקשר האינטימי עם האדם אשר בא בעתות מצוקה הוא העוגן המשמעותי ביותר. דרכו הוא יכול להתיידד עם עצמו ולהצמיח כוחות חדשים חיוניים וצבעוניים מתוך עמדה יציבה ובטוחה יותר.

כחלק מעשייתי הטיפולית אני מקפידה על מפגשים קבועים עם הורי המטופל, במסגרת הדרכה. מתוך שתוף פעולה  הם הופכים לחלק אינטגרלי בחיי ילדם באורח מותאם יותר. בהדרגה נרקמת הקשבה לחלקים הבלתי מודעים שלהם.

בטיפול עם בני נוער, בו התמקדתי שנים רבות, אני עוסקת בדיאלקטיקה אשר מלווה מתבגרים בין תלות לעצמאות, שאלות זהות, התמודדות עם שנויים פיסיולוגיים, וכו. הדרכת ההורים מתקיימת לעיתים , באורח נפרד כמענה למשפחות אשר מבקשות מענה להתמודדות יותר טובה עם כל התחושות והמחשבות הצפות סביב הורות לילדיהם.  במסגרת ההדרכה המבוגר מוצא מקום להביט באופן פתוח על עצמו מאווייו , חלומותיו, הפנמות מתוך ההסטוריה האישית שלו, חולשותיו.  כך מתאפשר להורים להתנהל מתוך מרחב מודע ופתוח יותר. ההורים יפעלו  מתוך אמפתיה וסמכות שקולה ומבוקרת. ההורים יוכלו לשאת את התנהגויות מכבידות וקיצוניות המאפיינות את תהליך ההתבגרות ולקבל את הנפרדות של ילדם.

בעבודתי בחטיבות ביניים בראש העין הכנסתי את המיימד הטיפולי לשדה החינוכי במטרה לייחד מקום לפרט ולמה שעובר עליו מעבר לתלמידאות ולתפקוד על פי נורמות מוכתבות. מתוך ההכרה במורכבות העבודה עם בני נוער הנחייתי סדנא למורים .הבחירה בבתי ספר נבעה מהשאיפה לאפשר הזנה מסוג זה לנערים ונערות אשר מנטלית וכלכלית ידם אינה משגת עזרה. בנוסף , הקמתי בביהס קבוצת הורים אשר עברה בהנחייתי סדנא בנושא הורות מיטיבה לילדים מתבגרים. הסדנא זימנה מפגש אישי וחוויתי ומושכל יותר, עם שאלות מורכבות הצפות ועולות מתוך סערת גיל ההתבגרות.

המפגש האנושי עם ילדים בכל הגילאים והוריהם , הופך להיות מיוחד עבורם. בחדרי מתקיים חופש לגעת בחלקים של הנפש שהודחקו עם השנים. מתוך המגע העדין עם חולשות ופחדים ועשייה שונה בדבור ובאומנות, יכולים הילדים לקבל "אשור" ולגדול באופן בריא ושלם יותר.