פומרנץ אסתי

טיפול באמצעות תנועה ומחול
רמת גן
0507963376
אזור הטיפול:
מרכז
שפת הטיפול:
עברית
מגדר:
אישה
מעמד ביה"ת:
חבר
מספר חבר:
10360
מעניק טיפולים מוזלים לסטודנטים
מתנדב בשעת חרום

אני אסתי פומרנץ בת 66 אמא לשנים, מטפלת רגשית ותיקה עם ניסיון רב בתנועה, בשילוב אומנויות, פרפורמרית- ויוצרת. מאז שאני זוכרת את עצמי רקדתי (בלט קלאסי ומודרני, פלמנקו וסטפס). הריקוד, הכוריאוגרפיה, היצירה  והחיבור לגוף, היוו ומהווים עבורי גם היום, מרחב של תרפיה עצמית, דרך חיים, וביטוי עצמי ואישי.
לפני  כ-15 שנה, אחרי שנים של הוראת מחול, פילאטיס, וקומפוזיציה בתנועה, ומופעים שיצרתי לבמות שונות, הבנתי את הכוח שיש באומנויות ולמדתי טיפול בתנועה בסמינר הקיבוצים. להיות מטפל זה אומר ללמוד כל הזמן גם מהמטופלים ומהצוותים איתם אני עובדת וגם באקדמיה.ולכן מאחורי התמחויות רבות בתחום הטיפול: פסיכותרפיה, דרמה תרפיה, CBT ARTS ,טיפול בטראומה, חרדות וקשיים חברתיים  ועוד. 
כיום אני מטפלת במשרד החינוך באוכלוסיית החינוך המיוחד והחינוך הרגיל, ולצד זה ,יש לי קליניקה לטיפול רגשי בתנועה בשילוב אומנויות. כמו כן  אני מנחה סדנאות יצירה ותנועה קבוצתיות לאוכלוסיות שונות ומגוונות במסגרות שונות - בתי חולים , כנסים, פעילויות מטעם הרווחה ועוד. 
אני  מאמינה בכל לבי בחכמת הגוף והתנועה, ובחיבור לגוף ולמעין היצירה שבתוכו כדרך יעילה לריפוי, לטיפול בטראומות חיים, לחיזוק העצמי, ול - WELL BEING. זוהי דרך אשר הוכיחה את עצמה בטיפול  בכל גיל - מפעוטות וילדים ועד למבוגרים ובני.ת הגיל השלישי. 
אני מאמינה שגם, (ואפילו דווקא) בגיל הבוגר ובזקנה חשוב וצריך להתחבר למקורות היצירתיים  ולתנועה שבגוף-נפש, כדרך לתחזוקה עצמית שוטפת, לבריאות ואריכות ימים. לעולם נוע תנוע ותיצור.
בעבודתי עם ילדים צעירים בתנועה אני שמה דגש על מודעות עצמית, וויסות חושי ורגשי, הבעה עצמית יצירתית ונבנה קשר מיטיב ומאפשר בחדר הטיפול תוך שמירה על גבולות ברורים.
בנוסף לעבודתי עם ילדים ,אני מטפלת ומנחה קבוצות נשים מכל גיל ומגזר.
הבלוג/אתר הזה מהווה עבורי בין היתר, מקום של ביטוי ותיעוד העולם היצירתי והמרפא שלי ושל מטופלי, (כמובן בהסוואה הנדרשת ובאישור הנדרש) כמו סוג של יומן המעבד תהליכים של טיפול, ריפוי ויצירה.
\

הקליניקה שלי נמצאת ברחוב קטן שקט וירוק ברמת גן על גבול גבעתיים. מאובזרת בחומרי יצירה ואומנויות- אביזרי תנועה המעודדים חיבור לגוף, ליצירתיות, ולכוחות המשמשים לחוסן רגשי ומעודדות אפשרויות התמודדות עם מצבים רגשיים לא פשוטים. 

הקליניקה מיועדת לילדים ומבוגרים בכל גיל, המעוניינים להעלות את איכות חייהם הגופניים רגשיים, עידוד חוויית צמיחה והגשמת הפוטנציאל הגלום בכל אחד מאתנו, מגבירים את המודעות העצמית, את שליטה בהתנהגויות (מחשבה - רגש-התנהגות), מרחיבים את המנעד הרגשי ותורמים לויסות רגשי וחושי. 

הילדים, בדיוק כמונו המבוגרים, בגדילתם ובתהליכי התפתחותם, מתמודדים עם אתגרים לא פשוטים בשלבים השונים במהלך חייהם, התמודדות שאינה פשוטה, במיוחד בתקופה זו, בלי קשר לגיל. 

ילדים צריכים להתמודד עם דרישות הגננת, או המורה בביה"ס, עם יחסים ומצבים חברתיים, עם סיטואציות בבית המשפחה, עם פחדים קמאיים, חוסר הצלחה, ציפיות של אחרים ועוד.

ילד בשלבי ההתפתחות השונים שהוא עובר במהלך החיים, חשוב שיחווה טיפול רגשי בהבעה ויצירה תוך שימוש במדיום אומנותי כלשהוא. 

בטיפול, מתחבר הילד או המבוגר לתחושותיו הגופניות, לרגשות השונים, מודעים וגם לא מודעים, ליצירתיות, נוצר קשר מיטיב עם המטפלת המאפשר התמודדות עם רגשות שונים. 

 במציאות לא פשוטה שאנו חווים כיום, שאינה בשליטתנו, כשהקרקע רועדת והמציאות הבטוחה והמוכרת, מתערערת. בתקופה כזו במיוחד, אנו צריכים למצוא את "הממ"ד" הפנימי שלנו. למצוא קרקוע וביטחון פנימי, על מנת שנוכל לתפקד בצורה מיטיבה ונשמור על הרוגע הפנימי והשליטה הפנימית לצורך תפקוד מיטבי. 

הטיפול הרגשי מאפשר מיכל אמפטי ולא שיפוטי, תומך, מכיל, מחזיק, ושומר על הגבולות. במסגרת טיפול כזה, מתחזקים כוחות העצמי, מתעצמים כוחות האגו, נוצרת הבנה ומודעות עצמית, ואז ההתמודדות עם דרישות החיים, והעולם החיצוני, הופכת להיות פחות קשה ומוצלחת יותר.

ילדים מגיעים לקליניקה עם קשיים של חרדות, חוסר ביטחון, קושי בוויסות רגשי ותחושתי,  קושי בהתמודדות עם מסגרת וגבולות, דימוי עצמי/ דימוי גוף נמוך, ביישנות קיצונית, אילמות סלקטיבית, קשיי קשב וריכוז, קושי חברתי, תוקפנות ועוד. 

הטיפול בילד מתבצע אחת לשבוע וכולל מפגשים עם ההורים והדרכת הורים. 

לעתים הטיפול מתבצע כשההורה והילד ביחד בתוך חדר הטיפול, ואז העבודה מתמקדת בקשר בין השניים. המטפל קשוב, יוזם, או מנחה, מאפשר ומתערב, ולעיתים משמש כמודל עבור ההורה. ההורה עלול לגלות במהלך הטיפול, התנהגויות ואיכויות חדשות בילדו, וזוכה להתבוננות בילדו ב'עיניים אחרות'. כמו כן מגלה ההורה ולומד אופציות חדשות ושונות לתגובות והתנהגויות כלפי ילדו, ובדרך זו מתרחשים תהליכי שינוי וריפוי וחיזוק כוחות האגו.

תוצרים שלי שאשמח שתכירו

https://5d483efc85ac0.site123.me/%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C-

המאמר נמצא באתר שלי שאת כתובתו כתבתי למעלה 

תנועה אותנטית כחיבור למעין היצירה: מהגוף אל הנייר וכל הדרך חזרה